Wednesday, January 10, 2007

CHEESECAKE






Cumartesi akşamı arkadaşlarımız geldi. Sosisli börek ve cheesecake yaptım. Sosisli böreğin tarifini daha sonra vereceğim. İkisini de ilk kez yaptığım için nasıl olacakları konusunda endişelerim vardı ama beni utandırmadılar.
Ne zamandır bir cheesecake tarifi arıyordum. Tarifi Dilek'in yemek defterinde görünce hemen aldım ve ilk fısatta denedim. Cafelerde yediğim cheesecakeleri aratmadı doğrusu. Tarif için teşekkürler Dilek...

Malzemeler
2 paket Eti Burçak Bisküvi
1/2 kg tuzsuz lor peyniri
1 yemek kaşığı tereyağ
3 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker

Üzeri için;
2 paket Dr. Oetker ahududu-çilek sosu

Bisküvileri iyice ufalayın (ben robottan geçirdim) Tereyağıyla 10 dakika kavurun. Kavrulan bisküvileri kelepçeli kalıba iyice bastırarak yerleştirin.
Lor, yumurta, şeker ve sütü önce mikserle 1-2 dakika çırpın sonra blenderla pütürsüz olana kadar ezin. Bisküvilerin üzerine döküp, 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 30 dakika pişirin.
Üstünde yazan tarife göre hazırladığınız sosu üzerine dökün. (Kekin ve sosun soğumuş olması gerekiyor)

No comments: