Tuesday, June 26, 2007

TON BALIKLI SALATA


Dün sıcaklara rağmen işyerinin yemekhanesinde yemek kötü olunca pide yemeğe gittik. Maltepe'de Güloğlu'na. Kebap konusunda bence süperler, tüm ürünleri çok güzel yapıyorlar. Bugüne kadar denediğim hiçbir şeyde pişman olmadım.
Akşam eve gittiğimde halen acıkmamıştım. Ufuk da hafif şeyler yemek istediğinden salata yaptım. Salata yedikten sonra bile pidelerden kaynaklanan vicdan azabım geçmediğinden yemekten sonra yürüyüşe çıktık. Şimdi içim daha rahat:)

Malzemeler (2 kişilik)

1 iceberg
2 domates
1 büyük salatalık
mısır
capari
3 küçük kutu ton balığı
2 dilim kepek ekmeği

Sos için,
100 gr beyaz peynir
2 tepeleme yemek kaşığı yoğurt
1 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığından az mayonez
1 limonun suyu
kekik

Icebergi büyük büyük doğrayıp, tabağın en altına yayarak koyun. Domatesleri ve salatalığı küp küp doğrayıp iceberglerin üzerine dağıtın.
Tüm sos malzemelerini karıştırın ve salatanın üzerine dökün. (Peynir tuzlu olduğu için ben ekstra tuz koymadım)
Kepek ekmeklerini kare kare kesip teflon tavada karıştırarak kızartın ve salatanın üzerine koyun. Ton balığının yağını süzüp, onu da koyun. Son olarak mısır ve kaparileri serpin.

8 comments:

Neslihan said...

Merhaba, bloguma beklediğin tarifleri ekledim, siteyi de linklerime.
Ben de siteyi gezdim, çok beğendiğim ve deneyeceğim tarifleri seçtim, yapınca paylaşırım:)
Sevgiler

gezicini said...

ben de yediklerimden vicdan azabı duyanlardanım. eve gideyim de salata yapayım ben, sağolasın !
sevgiler
gorki

cekirdeksizuzum said...

Teşekkürler Neslihan, beğenmene çok sevindim.
Umarım yapınca seversin, bekliyorum yorumlarını.
Sevgiler...

cekirdeksizuzum said...

Hem vicdan azabı duyuyorum hem de kendimi tutamıyorum. Gene olsa gene yerim:)
Bak aklıma geldi yine canım istedi. Sıcak falan hic etkilemedi benim iştahımı:)
Sevgiler...

Anonymous said...

Selam canım ben CF'den bulduğun arkadaşın Eda Suner. CF'den başka yemek bloğuna link vermedim ancak istersen senin siteni beğendim link paylaşımı yapalım. Mailimi biliyorsun sevgiler. Bu arada ton balıklı salata benim favori salatamdır.

www.edasuner.com

cekirdeksizuzum said...

Teşekkür ederim. Ekledim bile siteni

Anonymous said...

Merhaba;
ton balıklı salata gerçekten şahane. İki gündür sadece ondan yiyorum:) Bu güzel tarifi paylaştıgın için teşekkürler.

cekirdeksizuzum said...

Beğenmenize sevindim. Bu sıcaklarda insanın canı sıcak yemek pek istemiyor.
Afiyet olsun...