Tuesday, August 14, 2007

MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI

Malzemeler

1 çay bardağı yeşil mercimek
1 çay bardağı pilavlık bulgur
1 kuru soğan
2 domates
3-4 sivri biber
1 yemek kaşığı tereyağ
½ yemek kaşığı domates salçası
½ yemek kaşığı biber salçası
tuz

Mercimekleri yıkadıktan sonra kaynar suya atıp 5 dakika bekletin ve suyunu süzün. (Mercimek nedeniyle yemek kararmasın diye) Soğanları küçük küçük doğrayıp tereyağında kavurun. (Zeytinyağ ile de yapabilirsiniz, daha sağlıklı olur ama tereyağla tadı bir ayrı tabii) Mercimeği ekleyip birazcık kavurun. Mercimeğin üstünü örtecek kadar sıcak su ilave edin. Mercimekler suyunu çektikten sonra bulguru, ince ince doğranmış yeşil biberi, küçük küçük doğranmış domatesi (ben rondodan geçiriyorum) ve salçayı ilave edin. Tuzunu ekleyin ve biraz kavurun. Bire bir buçuk oranında kaynamış su ekleyin(3 çay bardağı) ve pişmeye bırakın. Piştikten sonra üzerine bez ya da kağıt havlu kapatarak dinlendirin.

Yanında cacık ve çoban salata ile servis yapmanızı tavsiye ederim.

Şu anda saat 11:00. 2 saat önce iş yerinde kahvaltı yaptım. Normal koşullarda acıkmamam lazım ama bu yazıyı yazarken canım nasıl istedi anlatamam. Akşam bir aksilik olmazsa Yiğit’le tenis oynayacağız o nedenle bugün akşam pişiremem ama sanırım ilk fırsatta tekrar yapacağım.

6 comments:

serinmavi said...

Eline saglik cok severim bu pilavi...bizde de yapilir...Selamlar.......

cekirdeksizuzum said...

Teşekkür ederim Serinmavi, sevgiler...

Pembelinin Mutfağı said...

Merhaba, mercimekli pilavı bende çok seviyorum, ellerine sağlık.

ACIBADEM KURABiYESi said...

Ben de dün bulgur pilavı yaptım inanmıyorum ya:)Bu hafta ikinci tarif oldu çakışan :) Ben domates biber koymadım, biraz değişik benimki ama fotoğraf makinesi Şam'a gitti:) ceple çekebilirsem yayınlarım... Eline sağlık, çek lezzetli ve sağlıklı bir pilav olmuş...

cekirdeksizuzum said...

Teşekkür ederim Pembeli'nin Mutfağı

Dilekcim senin tarifi de bekliyorum eminim çok güzel olmuştur seninki de.

Sevgiler...

bembi said...

bayılırım mercimekli bulgur pilavınaaa!! iyi ki yer vermişsin sevgili çekirdeksiz üzüm, en kısa zamanda tarifinle deneyeyim :)) namm nammm