Friday, August 17, 2007

PEYNİRLİ GÜL BÖREK


Misafirlere sadece cheesecake yapmamıştım. Börek ve kek de yaptım. Keki de en kısa zamanda yayımlayacağım. Herkese iyi haftasonları...


Malzemeler (12 adet börek için)

6 yufka
1 su bardağı sıvıyağ
½ su bardağı süt
1 kalıp (500 gr) beyaz peynir
1 demet maydanoz
1 yumurta sarısı

Peyniri ezin. Maydanozları mümkün olduğunca ince kıyın ve peynirle karıştırın.
Yağ ve sütü karıştırın.
Yufkayı serin ve süt-yağ karışımından her yerine sürün. Üzerine ikinci yufkayı serip, tekrar harç sürün ve dörde bölün. Yufkaların uzun kısımlarına peynirli harçtan koyup, sigara böreği gibi sarın ve kıvırın. Aynı işlemleri diğer yufkalar için de yapın.
Üzerine yumurta sarısı sürüp, önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

8 comments:

ACIBADEM KURABiYESi said...

Çok güzel görünüyor, eline sağlık özlemcim... sen kendininkine yumurta sürümüyorsun değil mi ;)

Tijen said...

Sevgili Özlem,
Gecikme için özür dileyerek Mutfakta Zen'in linklerine eklendiğini söylemek istiyorum. Ellerine sağlık.

cekirdeksizuzum said...

Teşekkürler Dilekcim, sadece sarısı olduğu için sürüyorum ama harca koymuyorum tabii ki:)

Rica ederim. Teşekkürler Tijen...

Sevgiler...

Anonymous said...

kesin deneyeceğim bunu çok severim ben

cekirdeksizuzum said...

Şimdiden afiyet olsun:)

Unknown said...

Merhaba;

Yeni evli ve yemek yapmaktan korkan birisi olarak, Gul Boregi tarifiniz hafta sonu imdadima yetisti. Ilk defa yemekli misafir aldim, hem de iftara. Gerci misafir dediysem de gelenler annemlerdi :-) Yigit'e sitemizi onerdiği için tesekkur ediyorum. Sevgiler.
Gozde

cekirdeksizuzum said...

çok teşekkür ederim. tarifimin işe yaradığına çok sevindim. Yiğit sağolsun benim için bayağı PR çalışması yapıyor:)
Sevgiler...

Anonymous said...

hiç yoğurt yok neden??? benim elmdeki tarifte yoğurt var koymamalı mıyım:(