Monday, September 24, 2007

KEBAP GİBİ KÖFTE:)



Tarif Oktay Usta’dan. Gazetelerin verdiği Pazar eklerinden birindeydi. Başlıktan da anlaşılacağı gibi kebap gibi oldu. Çok lezzetliydi, yiyenler de sevdi. Amma reklam yaptım:)

Malzemeler

Köfteler için;
300 gr. kıyma
1 kuru soğan
1 yumurta
1 çay bardağı galeta unu
1 tutam maydonoz
Kimyon, karabiber, tuz

Kızartmak için;
Sıvıyağ

Sos için;
2 çorba kaşığı tereyağ
2 domates
1 tatlı kaşığı salça
2 diş sarımsak
1 kase yoğurt
Pide

Tüm köfte malzemelerini karıştırarak iyice yoğurun. Parmak şeklinde köfteler yapıp, teflon tavada az yağda çevirerek kızartın.

Sos için tereyağını eritin. Domates, salça ve sarımsağı ekleyip, kaynatın.

Pideleri (ben kebapçıdan aldım ama ramazan pidesi veya bayat ekmek ile de olabilir) küçük küçük doğrayıp, fırında 5 dakika ısıtın.

Servis tabağına ısıtılmış pideleri koyun. Üzerine çırpılmış yoğurt dökün ve köfteleri yerleştirin. En üstüne de sosu gezdirin.

5 comments:

Müge Hüner said...

İftara bir saat kala blog ziyaretleri yapmakla çok hata etmişim:( Yemeğin inanılmaz güzel görünüyor, tam bir iskender olmuş,bu yemeği Bodrumda sadece köfte yemekleri yapan bir lokantada köfte iskender diye yemiştim, fotografı görünce onun tadı geldi ağzıma resmen. Paylaşımın için çok teşekkürler.

Anonymous said...

ellerine sağlık canım köfte çok severim değişik bir öeneri bunu demmeliyim

cekirdeksizuzum said...

çok teşekkür ederim müge ve eda...
açken blogları ziyaret etmek bazen işkence olabiliyor gerçekten.
sevgiler...

Cafe Gusto said...

Of of of...ben bu tarife bayıldım.ellerine sağlık..
sevgiler...

cekirdeksizuzum said...

çok teşekkürler