Thursday, December 13, 2007

TON BALIKLI MAKARNA


Bugün güne çok kötü başladım. Sabah evden çıktım ve arabaya doğru yürürken kolyem koptu. Dün akşam bugün o kolyeyi takmak için dizmiştim ve çok sevmiştim. Sabah hevesle taktım ve koptu. Bütün boncuklar park yerine dağıldı. Neyse dedim sağlık olsun yine yaparım. Sonra iş yerine geldim, arabayı park ederken sürttüm sağ tarafta saksı varmış hiç görmedim :(
Kötü başladığım sabah blogger ın tekrar açıldığını görmemle düzeldi birazcık. Dün akşam üzeri işlerimi bitirince bloga yeni bir şeyler eklemek için girmiştim. Daha doğrusu girememiştim, çünkü filtre koymuşlardı. Facebook’un başına gelenler blogger a da oldu diye düşünüp, umudu kesmiştim. Evden de güncelleyebilirim siteyi ama eve gittiğimde artık bilgisayara bakmak istemiyorum, zaten bütün gün ekran karşısındayım. Neyse şimdilik sorun yok, umarım tekrar olmaz :)

Nolur nolmaz ben tarifi vereyim biran önce

Malzemeler

½ paket makarna (ben fiyonk kullandım)
1 kuru soğan
1 kırmızı biber
2 yeşil çarliston biber
1 domates (ben yazın annemin hazırladığı konserve domates püresinden kullandım)
Zeytinyağı
1 kutu ton balığı (orta boy, üçlü paketlerde değil de onlardan biraz daha büyük ikili paketlerde olandan 1 tanesi)
½ kutu krema (100ml)
Tuz, karabiber, kırmızıbiber, kekik

Makarnayı haşlayın. Soğanları ve biberleri doğrayıp zeytinyağında kavurun. Domatesi rendeleyip veya rondodan geçirip ekleyin. 2-3 dakika pişirin. Ton balığını ekleyin. Tuz, karabiber, kırmızıbiber ve kekik ekleyip, 2-3 dakika daha pişirin. Kremayı ekleyin. Kaynayınca ocaktan alın. Haşladığınız makarnaya sosu karıştırın. Fesleğenle süsleyip, servis yapın.

4 comments:

ACIBADEM KURABiYESi said...

Geçmiş olsun canım, umrım günün geri kalanı ve haftasonun çok güzel geçer...

bembi said...

Çok geçmiş olsun sevgili Çekirdeksizüzüm :(( Kolyeyi yine yaparsın, arabanın çiziği varsa o da nazar boncuğu olur, sıkma canını.

Bu aralar ton balığı delisi oldum. Hiç böyle yapmayı denememiştim. Yakında tarifini deneyeceğim :))
Bu arada izninle seni www.bengigencer.com'dan sobeledim ;) sevgiler..

Kevser - Elda'nin Annesi said...

Canim, ton baligi makarnaya bence de cok güzel yakisiyor, ellerine saglik diyorum, yemegin harika görünüyor.

Selam ve sevgilerimle..

cekirdeksizuzum said...

teşekkür ederim dilekcim, bu kadarla kalır inşallah

teşekkürler bembicim hem yorumun hem de beni sobelediğin için

kevsercim ton balığı herşeye yakışıyor bence. yemek olmadığında da kurtarıcı oluyor.

sevgiler