Thursday, January 10, 2008

PEKMEZLİ KURABİYE

Malzemeler

125 gr tereyağı
½ su bardağı toz şeker
½ su bardağı pekmez
1 yumurta
3-3,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın

Tereyağı ve şekeri çırpın. Un dışında diğer malzemeleri de ilave edip, karıştırın. Unu yavaş yavaş ilave edin ve yoğurun. Ele yapışmayan bir hamur olmalı. Hamuru streç filme sararak yarım saat buzdolabında bekletin. Hamurdan parçalar kopartarak 1 cm kalınlığında açın. Kurabiye kalıpları ile kesip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak dizin. 175 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.
Amacım glazürde yapmaktı ama beceremedim. Sanırım yumurtanın beyazını önce çırpmadığım için oldu. Pudra şekeri bitti ama ben bir türlü koyu muhallebi kıvamını tutturamadım. Çıkıp şeker almaya da üşendim doğrusu. Bir dahaki sefere inşallah. Gerçi hevesim kırılmadı dersem yalan olur ama bir süre sonra bloglarda yine süslü süslü kurabiyeler görünce heveslenirim sanırım.:)

7 comments:

Anonymous said...

Çekirdeksizim sade oluşları hoşuma gitti yani üstü boyalı süslü değil ya ellerine sağlık canım

Ferhanca said...

Güzel olmuş kurabiyelerin ellerine sağlık.tarçın varya mis gibi komuştur .Geçen de Ayşem tv de Oktay ustada yaptı karanfilde eklemişti .Senin tarifde güzel Damak tadı Gül deyapmış kurabiye ay aya çok güzel hepsi:))))

banu kırmızıgül said...

canım cok degısık ve nefıs bır tarıf ellerıne saglık. sevgılerımlıe..

cekirdeksizuzum said...

teşekkür ederim edacım, beğenmene sevindim.

teşekkürler sevgili ferhan. gerçekten çok güzel kokuyorlardı. iş yerine getirmiştim atıştırmak için dolabım mis gibi koktu:)

çok teşekkürler sevgili banu

sevgiler...

Melek* said...

çok besleyici çocuklar için bilhassa ellerine sağlık

gezicini said...

pekmez çok faydalı, özellikle kış günlerinde. eline sağlık Özlemcim.
sevgiler
gorki

cekirdeksizuzum said...

teşekkürler melek ve gorki, evdke ipekmezi tüketemiyorduk. ben de böyle kullanayım dedim. sevgiler...