Thursday, February 22, 2007

STROGONOF

Ben bu tarifi Ergun'un Mutfağı'ndan aldım. Daha doğrusu bir arkadaşım ordan almıştı ve bana da tavsiye etti. Ben ufak tefek değişiklikler yaptım kendime göre. Mesala orjinal tarifte krema vardı. İlk pişirdiğimde kremada koymuştum ama eşim ve bana biraz ağır geldi. Böylesini daha çok sevdik. Bir de ben tereyağ veya margarin yerine zeytinyağ kullandım ve etleri buzdolabında beklettim. Orjinal tarife yukarıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

Malzemeler
500 gr uzun ince doğranmış bonfile (Ben marketten pakette bu şekilde hazırlanmış olarak aldım eti ama kasaplar da strogonof dediğinizde hazırlıyorlar.)
zeytinyağ
1 soğan
½ kahve fincanı un
½ çorba kaşığı hardal
1 çay bardağı kırmızı şarap
1 çorba kaşığı domates salçası
karabiber, kırmızı biber, kekik, tuz
Etleri zeytinyağ, karabiber, kırmızı biber, kekik ile karıştırıp 2 saat kadar buzdolabında bekletin.
Tavaya çok az yağ koyup, küçük küçük doğradığınız soğanları kavurun. (Yağı az koyun çünkü etleri zaten yağlamıştık.) Etleri ekleyin ve etler suyunu bırakıp çekene kadar kavurun. Yavaş yavaş unu serpin ve biraz daha kavurun. Şarabı ekleyip, kavurmaya devam edin. Yarım fincan suyla eritilmiş salçayı, hardalı ve tuzu ilave edin. 1-2 dakika daha kavurup ocaktan alın.

2 comments:

Ferhanca said...

Sayfanız çok güzel.. yemekte süper olmuş afiyet olsun..sevgiler..

cekirdeksizuzum said...

Teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim.