Friday, March 30, 2007

HAVUÇLU KEK


Bu keki Çarşamba günü akşamı Deryalara (iş yerinden arkadaşım) giderken çayın yanında yeriz diye yapıp götürdüm. Keki fırına verdikten sonra Derya'nında kek yapma ihtimaline karşılık arayıp kek getireceğimi haber vereyim dedim ama ne yazık ki geç kalmışım. Aradığımda O da kek yapmaya başlamıştı. Neyse ki henüz sadece şeker ve yumurtasını çırpmıştı. Benimkinin havuçlu olduğunu duyunca O kekini brownieye çevirdi. Çok güzel olmuştu. En kısa zamanda yapıp bloga koymayı düşünüyorum.

Malzemeler
2 yumurta
1/2 su bardağı toz şeker
1/2 su bardağı çiçek yağı
1 orta boy havuç
1/2 çay bardağı dövülmüş ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı + 1 yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Yağı ilave edip tekrar çırpın. Kabartma tozunu, tarçını ve unu ekleyin ve karıştırın. Rendelenmiş havuç ve dövülmüş cevizi katın. Hamuru margarinle yağladığınız kalıba boşaltın. Ben dikdörtgen kalıp kullandım. Yuvarlak kalıplar için ölçüleri arttırmak gerekebilir. Daha önceden 170 derecede ısınmış olan fırında pişirin.

No comments: