Monday, March 5, 2007

VİŞNELİ TATLI

Bu tatlıyı Deryalara gittiğimizde yemiştim. Derya o zaman yeni evlenmişti, biz de evine ilk kez hayırlı olsuna gitmiştik. Hepimiz tarifi aldık. Evlendikten sonra ben de gelen misafirlere bir kaç kez bu tatlıdan yaptım. Oldukça pratik bir tarif.

Malzemeler
4-4,5 su bardağı süt
1 su bardağı un
1,25 su bardağı şeker
125 gr margarin
1 paket vanilya
Vişne
Tart jöle

Unu margarinle kavurun. (Çok fazla kavurmayın. Eğer unlar çok sararırsa tatlının rengi de sarı oluyor.) Yavaş yavaş sütü ekleyin. Şekeri ve vanilyayı da ekleyip, pişirin. Islatılmış borcama döküp üzerini düzeltin ve vişnelerle süsleyin. (Ben dondurulmuş vişne kullandım. Vişneleri önceden dolaptan çıkarttıp, buzları eridikten sonra havlu kağıtla kurulayıp tatlının üzerine koydum. Kurulamazsanız suları dağılıyor ve görüntü pek hoş olmuyor. )
Arkasındaki tarife göre hazırladığınız tart jöleyi üzerine döküp, buzdolabında soğuttuktan sonra servis yapın.

No comments: