Wednesday, January 2, 2008

YALANCI TİRAMİSU

Yalancı çünkü içinde labne peyniri yok. :)

Haftasonu yılbaşını ve Dilek'in geçmiş doğumgününü kutlamak üzere biz de toplandık. Hem doğumgünü hem yılbaşı pastası olduğundan üzerine çam ağacı yaptım. Çok başarılı olmadı çünkü ağacı yağlı kağıda kendim çizdim. Gövdesi biraz kalın olmuş sonradan farkettim. Napalım bizim ki biraz yaşlı bir çam ağacıymış. Yağlı kağıda şekil çizip, bununla pasta süsleme yöntemini tuttum, bir dahaki sefere internetten şablon bulup yapmayı düşünüyorum.

Malzemeler

4 yumurta
4 fincan şeker
4 fincan un
1 çay bardağı su
1 küçük paket kakao
1 paket kabartma tozu

Keki ıslatmak için;

1,5 su bardağı sıcak süt
1,5 çorba kaşığı neskafe
1,5 çorba kaşığı şeker

Kreması için;

½ lt süt
2 yemek kaşığı un
1,5 çay bardağı şeker
1 yumurta
1 çorba kaşığı margarin

Yumurta ve şekeri çırpın. Diğer malzemeleri ekleyip karıştırın. Yağlanmış kalıba dökün ve 175 derecede ısıtılmış fırında pişirin. (Benim kalıbım 26 cmlik . Daha önce denediğim 4 yumurtalı bir tarif bu kalıp için az gelmişti ve hiç kabarmamıştı ama bu çok güzel kabardı. Tarifin sahibi iş yerinden arkadaşım Ayşe Hanım borcamda yapmıştı ve öyle de çok güzel olmuştu.)

Pişen keki soğuduktan sonra süt, nescafe ve şeker karışımı ile ıslatın. (ben 2 yemek kaşığı da Baileys ekledim.)

Krema malzemelerini pişirin ve keke dökün. Bir gece dolapta beklettikten sonra üstünü bol kakao ile süsleyip, servis yapın.

16 comments:

Oz said...

Ben tiramisu kreması yapma özürlü bir insanım ya :). Eline sağlık cnm, çok güzel gözüküyor!

bembi said...

Özlemcim çok şık ve güzel görünüyor bence! Ellerine sağlık! :D

Anonymous said...

nefisss görünüyorrrrrr...
yalancı malancı :))
hiç farketmez!
kabul ettim gitti...
sevgilerimle
sellerine sağlık

Anonymous said...

Tiramisu harika görünüyor,ellerinize saglik.

cekirdeksizuzum said...

herkese çok teşekkürler, sevgiler...

Anonymous said...

yalancı malancı ben anlamam bu görnütü bu tad yeter daha ne olsun
elleine sağlık

Anonymous said...

Valla yalancı şeyleri severim :) Hem daha pratik olur :) hem de sanki daha bir güsel olur :))

ellerinize sağlık. Yaşlı çam ağacıda gayet şeker olmuş :)
sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Anonymous said...

Ellerinize sağlık,keşke olsa da yesek.

Sevgiler...
Bahriye

cekirdeksizuzum said...

çok teşekkürler sevgili yeşim, zerrin ve değirmen

gerçekten yalancılar oldukça pratik oluyor hem de tadları gerçeğe çok yakın oluyor.

sevgiler...

Nilay Cinisli said...

yalancı falan ama pek de leziz görünüyor hayatım..Ellerine sağlık öpüyorum.
ps:seni dostlarıma ekledim bile :)

cekirdeksizuzum said...

çok teşekkürler nilacım, ben de seni ekliyorum heme. sevgiler...

gülriz said...

Özlemciğim, yalancı malancı fark etmez bana tiramisu de yeter. Ankaraya yolum düşerse bir dilim verirsin bana, değil mi? (PS: Bir şehri yaşanır kılan şeyin içindeki insanlar olduğuna ve orada yaşananlar olduğuna kesinlikle katılıyorum. Benim tek derdim denizle, denizsizlikle; o kadar aşığım yani denize :))) Gerçi Ankarada yaşayan bir arkadaşım bana "siz derdinizi denizle paylaşıyorsunuz, biz burada birbirimizle paylaşıyoruz" demişti ama neyse :))))

Yaren said...

cok nefis görünüyor,tadida nefistir mutlaka ,yalanciymis gercekmis farketmez,önemli olan lezzet:)Ellerine saglik

Mutfak Havlusu said...

labne yokmuş yapamayız demeyeceğiz artık gecenin bir vaktinde:)
ellerine sağlık,iyi fikir.

Aynur said...

DAVETIYE

Merhaba arkadaslar bu gün saat 14.00 te Türkiye saati ile 15.00 te AYYA Bayan blogcular kahvesinin acilisi var.Tüm blogcu arkadaslari davet ediyoruz,buyursunlar. Aynur Yaren

www.ayyachat.blogspot.com

cekirdeksizuzum said...

seve seve gülrizcim, mutlaka beklerim, arkadaşın ne güzel söylemiş.

çok teşekkürler sevgili yaren,

teşekkürler mutfak havlusu, belki de bu tatlı labnesi olmayan ama canı tiramisu isteyen biri tarafından keşfedilmiştir:)

hayırlı olsun sevgili aynur ve yaren

sevgiler...