Monday, April 28, 2008

ELMALI TATLI

Geçen hafta 2 gün izin aldım. 23 Nisanla birleştirdim, 3 gün tatil yaptım. Ufuk izin alamadığı için Ankara’daydım. Hem dinlendim hem de yapılması gereken işler vardı onları hallettim. En sıkıcı olanı gardolap temizliğiydi. Gereksiz, hiç kullanılmayan ama atılamayan şeylerin durduğu hurçlar, dolap örtüleri yıkandı tekrar yerleştirildi, yazlık kıyafetler gözden geçirildi ve hatırlandı. Allahtan sağolsun annem geldi birlikte yaptık tek başıma asla yapamazdım. 2 yıl önce bunları yapacağımı anlatsalar inanmazdım sanırım.:)

Cumartesi Eskişehir’den Hasibe(Ufuk’un ablası), Burak (Hasibe’nin eşi) ve Berk (Burak’ın kardeşi) geldiler. Dolayısıyla Cuma günü öğleden sonra da misafirler için hazırlık yaptım.

Bu iznimde bloga eklemelik pek bir şey yapmadım ama geçen haftadan biriken tarifler var. Önce çok pratik bir tatlı tarifi vereceğim. Salı akşamı arkadaşlar gelmişti, pizza söyledik. Ben de çayın yanında yemek için annemin tavsiyesi üzerine bu tatlıyı yaptım. Sonuç başarılı.

Malzemeler
1 paket pötibör bisküvi
1 paket krem şanti
3 orta boy elma
İri dövülmüş fındık
Çikolata sos
Krem şanti ve çikolata sos için süt

Krem şantiyi 1 su bardağı süt ile hazırlayın ve 30 dakika buzdolabında bekletin.
Bisküvileri ezerek un haline getirin. (Ben rondodan geçirdim.)
Elmaları soyun ve küçük küçük küpler halinde doğrayın.

Bisküvi, fındık ve elmaları dolaptan çıkardığınız krem şanti ile karıştırın.

Streç film serdiğiniz çukur bir kaba karışımı dökün, üzerini düzeltin ve buzluğa kaldırın. Buzlukta bir gece bekletin.

Ertesi gün çikolata sosu arkasında yazdığı gibi hazırlayıp, (ben yarım paketi yarım ölçü ile hazırladım, yeterli oldu) ara sıra karıştırarak soğutun.

Ters çevirdiğiniz (Dışarıda 1-2 dakika bekledikten sonra daha kolay oluyor) tatlının üzerine çikolata sosu döküp servis yapın.

Kalan tatlıyı buzdolabında (buzlukta değil) saklayın.

2 comments:

ACIBADEM KURABiYESi said...

eline sağlık canım, nefis ve pratik bir tatlı...

Unknown said...

Canım ne azaptır o gardolap toplamak bende erteliye ertyeliye en son geçen ay yaptım giymediğim eşyaları çıkardım yeni düznlemeler getirdim her ne kadar sıkıcı olsada sonucu güzel oluyor bence:))
Böyle bir tatlımıydı tam hatırlamıyorum ama benzeri olabilir, onuda küçük küçük toplar yapıp bir borcama diziyorsun ve üzerine yine çikolatalı sos dökerek servis yapıyorsun yalancı profiterolde diyorlar..Ama böylesi daha pratik geldi bana ellerine sağlık...