Thursday, April 3, 2008

MİLFÖY BÖREKLER

Dün akşamki misafir tabağının aceleyle çekilmiş bir fotoğrafı. Kısır ve dolma annemden, milföy börekler benden. Örgü olan Burçin'in, halka olan Dilek'in sitesinden. Üçgen ve silindirler de benden. Burçin de Dilek de böreklerin yapılışını gayet güzel anlatmışlar, ben tekrar yazmayayım. Buradan ve buradan ulaşabilirsiniz. Yalnız ben Dilek'inkinde ufak bir değişiklik yaptım. Milföyü 4'e 4 yerine 2 enine 3 boyuna olarak kullandım.

Benim sosisli silindir böreklerimin tarifi de şöyle,

Parmak sosileri boyuna ikiye bölün. Çok az zeyitnyağı koyduğunuz tavada biraz pişirin. Oda sıcaklığında çözünen milföyleri merdane ile biraz uzatın ve ikiye bölün. Domates suyu ile sulandırdığınız salçaya baharatları ilave edip milföylerin üzerine sürün. Sosisleri hamurun üzerine yerleştirip sarın. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, üzerleri kızarana kadar pişirin.
Pastırmalı halka milföyden biraz kaşar artmıştı, onlarla da küçük üçgenler yaptım.

Örgü ve sosisli silindirlerin tepsideki halleri


2 comments:

ACIBADEM KURABiYESi said...

geometri dersi gibiğ olmuş:)

Eline sağlık, enfes görünüyor...

Dilek

Burçin'in Denemeleri said...

Özlemciğim - Gecikmeli olarak ellerine sağlık diyorum.
Teşekkür ediyorum.

Sevgilerimle...