Thursday, September 4, 2008

PASKALYA ÇÖREĞİ





Sonunda fotoğraf makinem yapıldı. Tembelliğimde biraz biraz geçiyor, canım tekrar bir şeyler yapmak istiyor.

Pazar günü kahvaltıya arkadaşlarımız geldi. Menüde kahvaltılıkların yanı sıra;
Sucuklu kaşarlı tava böreği (daha önce yazdığım peynirli tava böreği ile aynı, bu sefer içine rendelenmiş kaşar ve küçük küçük doğranmış sucuk koydum)
Üzümlü kurabiye
Paskalya çöreği vardı.

Tek yeni deneme paskalya çöreği. Bir süredir denemek istediğim bir tarifti. Çocukluğumdan beri paskalya çöreğini çok severim. Daha önce evde yapılmış paskalya çöreği hiç yememiştim ve pastaneden aldıklarım gibi olup olmayacağı konusunda tereddütüm vardı ama bu tarifle pastane de yapılanların tadını yakaladım.

Malzemeler
1 su bardağı süt
3 yumurta
1 paket yaş maya
1 su bardağı sıvı yağ
6 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 çorba kaşığı mahlep
Aldığı kadar un (4-5 bardak)
Kırılmış fındık

Derin bir kaba sütü ve mayayı koyun, karıştırarak mayayı eritin. Yumurtaların bir tanesinin sarısını ayırıp, geri kalanını ekleyin.Sıvıyağı da koyup, karıştırın. Un, toz şeker ve mahlepi de ilave edip yoğurun. Hamur kulak memesi kıvamında olmalı. Hamurun üzerini örtüp, en az 10 dakika mayalanmaya bırakın. Mayalanan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın ve bir karış uzunluğunda çubuklar yapın. Üç çubukla saç örgüsü yapın. Ben bu malzemelerle 6 adet paskalya çöreği elde ettim. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aldığınız çörekleri mayalanması için yarım saatte tepside bekletin. Daha sonra üzerlerine ayırdığınız yumurta sarısını sürün ve iri kırılmış fındıkları serpin. 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

3 comments:

Deniz said...

Yaşasın! Ben de bugün seni arayacaktım :) Paskalya çöreği tarifini de poğaça gibi deneyip cümle aleme yayacağım. Görümcem telefon açıp bana kızdı biliyor musun :) "Hergün poğaça yapıyorum seni boğacağım" diye :)) Eline sağlık, pofuduk görünüyor. Makinene kavuştuğuna sevindim, biz de sana kavuştuk böylece!!!

Hayatın Ta Kendisi Lokantası said...

Fırından yeni çıkmış gibi gözüküyor, kokusu burnuma kadar geldi. HArika olmuş. ellerinize sağlık.

Mutfak Havlusu said...

nefis bir lezzet paskalya çöreği akşam çaylarında yanında şöyle bir parça harika.
ellerine sağlık,tarif için teşekkürler.