Tuesday, September 9, 2008

İFTAR MENÜSÜ

Pazar günü annemler, anneannemler ve dayımları iftara davet ettim. Annemle birlikte hazırlıklara Cumartesiden başladık. Zeytinyağlı, börek ve tatlıyı hazırladık. Pazar günü de ben ana yemekleri ve salatayı yaptım.

Menüde,
Tarhana Çorbası
Sodalı Börek
Zeytinyağlı Barbunya
Zeytinyağlı Yaprak Sarma
Sebzeli Tavuk
Pilav
Karpuz
Tiramisu vardı.


SEBZELİ TAVUK

Malzemeler

2 paket tavuk kalça şiş (yaklaşık 2 kg.)
1 su bardağı süt
2 havuç
250 gr. bezelye
3 küçük patates
Zeytinyağı
1 baş kuru soğan
3-4 diş sarımsak
Baharatlar

Havuçları küp küp doğrayın ve bezelyelerle haşlayın. Patatesleri de küp küp doğrayıp, kızartın.
Soğanları ince ince kıyın, sarımsakları dövün. Soğanı ve sarımsakları zeytinyağında çok az kavurun. Tavukları ekleyin. Tavuklar suyunu bırakıp, renkleri beyazlayınca sütü ilave edin ve ağzını kapatın. Tavuklar yumuşayıp, pişince tencerenin ağzını açın ve suyunu çektirin. Tavuklar tamamen suyunu çekince hazırladığınız garnitürleri (hazır garnitürde kullanabilirsiniz) ilave edip, karıştırın.

Bugün tatlıyı da yazıp, kapatayım, böreğin tarifi önümüzdeki günlerde.


Babam şeker hastası olduğundan tatlı olarak onun da yiyebileceği bir şeyler yapmak istedim ve Burçin’in tiramisu tarifini uyguladım. Şeker yerine aynı ölçüde diabetik toz şeker kullandım. Ben daha önce tiramisuyu hep hazır pastaban kullanarak yapmıştım ama bu sefer babamın da yiyebilmesi için kendim yapabileceğim bir taban tarifi arıyordum ve Burçin’in sitesinde buldum. Keki fırına verdikten sonra kabartma tozu koymadığımı fark ettim ve tarifi tekrar kontrol ettim, tarifte de yazmıyordu. O andan itibaren kek pişene kadar endişelendim nasıl olacak diye ama tarif çok güzel tuttu ve kek yeterince kabardı.

4 comments:

Burçin'in Denemeleri said...

Tarifi deneyip memnun kalmana ve özellikle de babanın beğenmesine çok sevindim Özlem.

Ellerine sağlık !

Hayatın Ta Kendisi Lokantası said...

Menü çok güzel olmuş, yiyenlerin çok beğendiğine eminim :) Diabetik pasta harika olmuş, bende halam için denemeliyim. Ellerine sağlık
sevgiler

kıyak said...

merhaba
ben tavuk tarifinizdeki sütü merak ettim...
ne işe yarıyor?

ACIBADEM KURABiYESi said...

Henüz yayınlamamışsın ama hurmalı keki bizim işyerindekiler de çok beğendi, eline sağlık canım...

İftar menüsü de süpermiş, ellerine sağlık...