Friday, September 19, 2008

SODALI BÖREK


Annem bu böreği çok sık yapardı ama ben hiç sevmezdim çünkü yumurtalar üzerinde pişerdi ve görünürdü. Geçenlerde iş yerinden bir arkadaşım yapıp getirmişti ve hiç yumurta gözükmüyordu çok da lezzetliydi. İşin sırrı yumurtayı iyice çırpmaktaymış. O günden beri sık sık yapıyorum, yapması sarmalı böreklere göre daha kolay geliyor bana.

Malzemeler
3 yufka
1 şişe soda
1 yumurta
½ su bardağı sıvı yağ
Beyaz peynir
Maydanoz
Karabiber, kırmızıbiber

Beyaz peyniri ezin, maydanozları ince ince kıyın ve peynire ekleyin. Karabiber ve kırmızıbiber ekip, karıştırın.
Yumurtayı iyice çırpın, soda ve yağı ekleyip karıştırın.
Fırın kabının (ben büyük boy kare borcam kullandım, mini fırın tepsisi de kullanabilirsiniz ya da o boylarda başka bir kap) tabanını çok az sıvı yağla yağlayın.
Yufkalardan birini kenarları sarkacak şekilde kaba serin ve hazırladığınız harçtan dökün. Yufkalardan birini ikiye bölün, yarımlardan birini parçalara ayırıp serin, harçtan dökün. Diğer yarımı da parçalayıp, serin ve yine harçtan dökün. (Ben bu kata biraz daha az harç döküyorum) Üzerine peynirli harcı yayın.
Kalan yufkayı da aynı şekilde parçalayarak ve aralara harç dökerek serin.
Kenardan sarkan yufkayı üzerine kapatın ve kalan harcı dökün.
Üzeri kızarana kadar pişirin.
Bir gece buzdolabında bekletirseniz daha güzel oluyor ama börek harcı çekince de pişirebilirsiniz.

3 comments:

Hayatın Ta Kendisi Lokantası said...

Çok pratik bir börek olmuş. Böreği anca hazır yufkalarla yapabilen biri olarak bende bunu denemeliyim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler

bahar said...

sodalı böreği hiç denemedim ama çok yumuşak ve hoş olduğunu söylüyorlar. elinize sağlık.

ACIBADEM KURABiYESi said...

Ben de bütün tepsi böreklerine koyuyorum sodayı, daha yumuşak ve kabarık oluyor sanki...