Thursday, October 18, 2007

TAHİNLİ SUSAMLI KEK

Bayramda arkadaşlarla Amasra’daydık. Yaz tatilinden hastalıklar yüzünden bir şey anlamayınca bu üç günlük bayram tatilini fırsat bildik. Cuma sabahı iki araba yola çıktık. Birazdan tarifini vereceğim keki yolda yemek üzere yapmıştım.

Önce Safranbolu’ya uğradık. Çarşıyı gezdikten sonra yemek yiyip, Amasra’ya doğru yola çıktık.


Amasra’da Ferdane Teyze’nin evinde kaldık. Ferdane Teyze akrabamız değil, evini bizim gibi tatilcilere kiraya veriyor. Çok şeker bir teyze, evi de çok güzel, balkondan nefis bir manzarası var. Biz 7 kişi olduğumuz için ev ortamında olmak hoşumuza gitti. Dışarıda olmadığımız zamanlarda evin balkonunda kağıt oynadık, Erinç ve benim yaptığımız (ben sadece boyadım aslında) çivili tahtada parayla futbol maçları yaptık. Eğer düşünürseniz Ferdane Teyze’nin numarasını verebilirim.

Yediklerimizi anlatmaya gerek yok sanırım tabii ki rakı, balık ve üstüne ballı yoğurt tatlısı. Zaten ne demişler yediğin içtiğin senin olsun gördüklerini anlat…

Gelelim kekin tarifine:

Malzemeler

3 yumurta
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı tahin
1 çay bardağı soğuk süt
1 paket kabartma tozu
Aldığı kadar un

1 tatlı kaşığı margarin
1 çay bardağı susam
½ çay bardağı iri kırılmış ceviz

Yumurta ve şekeri iyice çırpın. Sıvı yağ ve sütü ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. Unu ve kabartma tozunu da ekleyip karıştırmaya devam edin. Son olarak tahini de ekleyip iyice hamura yedirin.

Margarini kek kalıbının her yerine sürün. Üzerine susamları serpin. Susamların yağa yapışıyor. Kek hamurunu döküp, üzerine cevizi serpin. 175 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirin.

10 comments:

Yasemin said...

aksam degisik bi kek yapsam ama ne yapsam diye dusunurken imdadima yetistin :) evet evet aksama tahinli susamli kek var :) cok sagol!!! ellerine saglik!

cekirdeksizuzum said...

çok teşekkürler sevgili yasemin. umarım sen de benim kadar sevmişsindir bu kekin tadını. sevgiler...

Anonymous said...

benden de sana bir öneri şeker sigara böreği gibi tahin pekmez sür sar ama bir sigara böreğini 3 e böl minik minik ver fırına muhteşem bir tat dene derim. Ellerine sağlık ayrıca

PERİLİ KÖŞK said...

çekirdeksizim merhaba,denizin blogunda pancar turşusu mesajını görünce bu mesaj benim bloga gelecekti ama yanlışlıkla denize düşmüş galiba dedim...
neyse mesaj sahibine ulaştı bak...
Amasra tatiliniz umarım beklediğiniz gibi geçmiştir ,ancak bayramda müthiş bir kalabalk olduğunu söylediler,iyi siz balık yiyecek yer bulabilmişsiniz .Ferdane teyzenin evi çekiciler çarşısından çıkınca kaleye giderken solda ki ilk evlerden biri galiba ,çektiğin fotoğraflardan öyle anladım ,çünkü o pansiyon evin manzarasına biterim ben ...
sevgiler....

Betül İnce said...

Merhaba,

Geç kalmış bir yorum gibi olabilir ama blogları uzun zamandır izlememe rağmen ben yeniyim. Kek harika görünüyor, lezzetinin de harika olduğuna eminim. Ellerinize sağlık
Betül-yemekkutusu

cekirdeksizuzum said...

tavsiyen için teşekkürler edacım, deneyeceğim.

ayy inanmıyorum ya dalgınlığa bakar mısın, ikinizin blogu aynı anda açıktı ondan oldu herhalde:) mesajımın yerine ulaşmasına sevindim:)
evet ferdane teyze'nin evi orası, yağmurlu havada manzara daha da güzeldi. balıklar için bekledik ama değdi doğrusu.:)

teşekkürler betül,

sevgiler...

Anonymous said...

Özlem'ciğim eline sağlık ,sevgilerimle...

cekirdeksizuzum said...

çok teşekkür ederim nalancım, sevgiler...

Anonymous said...

Merhabalar Cekirdeksiz Üzüm,sitenize ilk girisim,kolay gelsin diyorum,bende yemek bloglari hastasiyim...Ama suan size Ferdane teyzenin evinin,yani pansiyonun numarasini sormak istiyorum,mümkünse tabi...Ben Almanyada yasiyorm ve seneye Amasra yi görmeye gitmek istiyorum,arkadasinla arastirdik,fakat henüz kara verememistik,cevabinizi beklicem ...tesekkürler...Fakat ben buradan e mail adrsesimi yazmak istemiyorum,siz yine bu sayfadan bana yazarsaniz memnun olurum...Yeniden görüsmek dilegiyle.. SERPIL ACAR

cekirdeksizuzum said...

ziyaretin için teşekkür ederim sevgili Serpil, Ferdane Teyze'nin numarası: 536 211 02 17 umarım siz de bizim kadar seversiniz Amasra'yı. Her zaman beklerim, sevgiler...