Monday, October 15, 2007

YE #27 KARADENİZ YEMEKLERİ - PEYNİRLİ MISIR EKMEĞİ

Bu etkinlik benim için biraz zor oldu çünkü Karadenizli değiliz ve Karadeniz yemeklerini de pek tanımıyorum açıkçası. Böylece tanıma fırsatı bulacağım için memnunum. Siz de ev sahibimiz Yeşim'in sitesine uğrayarak bu mutfağı tanıyabilir ve bir sürü tarife ulaşabilirisiniz.

Aldığım dergilerin eski sayılarını içlerinde ne olduğunu unutmamak için ara sıra karıştırırım. Bir ay içinde dergilerdeki bütün tarifleri denemek mümkün olmuyor çünkü. Etkinlik için ne yapacağıma bir türlü karar veremezken Sofra dergisinin eski sayılarından birinde bu tarif çıktı karşıma. Oldukça da pratik olduğundan denemeye karar verdim. Sonuç başarılı bence.

Malzemeler
2 su bardağı mısır unu
1 su bardağı su
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu

İçi için;
300 gr. beyaz peynir
1 su bardağı yoğurt

Mısır unu, su, sıvıyağ ve kabartma tozunu iyice karıştırın. (Ben mikserle karıştırdım.)
Peyniri ezip yoğurtla karıştırın.
Yağladığınız dikdörtgen borcama mısır unlu karışımın yarısını yayın.
Üzerine peynirli karışımı yayın.
En üste kalan mısır unlu karışımı yayıp, üzerini düzeltin.
200 derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

13 comments:

Zamandan Sızan said...

BAYILIRIM MISIR EKMEGINE..ZEVKLE YAPACAGIM..TSK'LER..

Deniz said...

misir ununi neye katsan cüzel olur daa... bana soraydun haboyle değişik yemekler de derdum sağa :) ama eferum, bereriklu kızsun. karadenuz uşağu olmasan da kıvırdın :)

Konuşurken iyi de yazmasi pek zorimuş da!

Özet: Ellerin dert görmesin, mısır ekmeği benim için dünyanın en lezzetli ekmeğidir. Yapayım da ben de yiyeyim :)

cekirdeksizuzum said...

teşekkür ederim Kıymet,

süpersin deniz güldürdün beni:)şimdiden afiyet olsun canım

Müge Hüner said...

Bu bence neffis bir şey olmuş, uzun zamadır ilk defa blog gezerken bir şeyi canım çok istedi ve yemek istedim ellerine sağlık

cekirdeksizuzum said...

teşekkür ederim müge, sevgiler...

Anonymous said...

etkinliğe katılımın için güzel yazın için leziz ekmeğin için çok teşekkür ederim
kocaman sevgilerrr

Anonymous said...

bende karadenizli değilim ama Allahtan karadenizli arkadaşım var..onun sayesinde öğrend
im bir çok şeyi..

ellerine sağlık....çok güzel görünüyor...

NiNo said...

muthis guzel ellerine saglik ben yanina yogurtta isterim ama :D

Anonymous said...

elinize saglık nefis görünüyor..

sevdamavisi said...

Canım,
çok hoş ve farklı bir mısır ekmeği olmuş ellerine sağlık. sevgi,ler

cekirdeksizuzum said...

sana da teşekkürler yeşim, çok güzel bir etkinlik oldu. bu kadar yazıyı, fotoğrafı toparlamak çok emek istese gerek. ellerine sağlık.

teşekkürler disal, ben de etkinlik sayesinde öğreneceğim inşallah.

teşekkürler nihan, ben herşeyi yoğurtla severim zaten, bu ekmeklerin yanına da çok yakışacaktır eminim.

çok kkürler hünerlieller ve sevda mavisi.

sevgiler...

Burçin'in Denemeleri said...

Ne kadar lezzetli görünüyor. Hiç peynirli yemedim ama çok yakışacağına eminim. Ellerine sağlık.
Sevgiler,

cekirdeksizuzum said...

çok teşekkürler burçin, kendim yaptım diye söylemiyorum bence yakıştı:)
sevgiler...