Tuesday, March 11, 2008

KAŞARLI TAVUK RULO

Hızlı ve yorucu bir haftasonu oldu ama güzeldi. Cumartesi iki mekana gittim, ikisi de çok keyifliydi, Ankaralılara tavsiye ederim.

Birincisi: Minasera Big Chefs. Cumartesi sabahı Dilek ve Demetle kahvaltıya gittik. Ne zamandır kız kıza buluşmuyorduk. Çok keyifli bir kahvaltı oldu. Servis ve kahvaltı tabaklarından da oldukça memnun kaldık.

İkincisi: Mesa North Shield. Gitmeyeli çok uzun zaman olmuştu. Saat 21:30 gibi canlı müzik başlıyor ve Bonus Track çıkıyor. Sonrasında bir grup daha çıkıyor ama onu dinleyemedik.

Cumartesi gezmenin dışında da bir sürü iş hallettim. Sitelere gitmek ve yıpranan koltuk yastıklarını düzelttirmek, annemin doğum günü için pasta yapmak (o konuya ayrıca deyineceğim) gibi.

Pazar günü annemin doğum günüydü. Annemlerin çok sevdiği arkadaşları ile birlikte bizim evde toplandık. Pasta dışında hiçbir şey hazır değildi ama güzel havayı kaçırmamak için (gerçi bulutluydu ama sıcaktı) ODTÜ’ye kahvaltı yapmaya gittik. Ben evde peynir, zeytin, domates, salatalık hazırladım. Bahçeli 7. caddedeki simitçiden (ama büyük olandan değil, caddenin sonuna doğru balıkçının yanında olan küçük simitçiden, bence en güzel simit oranınki) simit aldık, kortların yanındaki banklarda kahvaltımızı yaptık. Eve gelince hazırlıkları yetiştirmek için biraz koşturmamız gerekti ama olsun. İyi ki pastayı Cumartesiden yapmışım.

Babam şeker hastası olduğu için yıllardır doğum günü pastalarından yiyemez. Bu sefer Babam da yesin diye pastayı hiç şeker kullanmadan toz tatlandırıcı ile ben yaptım. Acaip stres oldum, zaten pasta konusunda pek başarılı olduğum söylenemez bir de normal şeker kullanmayınca iyice panik oldum, kek kabaracak mı, krema güzel olacak mı diye ama çok şükür hepsi güzel oldu. Pastanın tarifini daha sonra pastakolik etkinliğinde vereceğim.

Şimdi ana yemek olarak yaptığım kaşarlı tavuk rulodan bahsetmek istiyorum. (haber spikeri gibi oldu:) )


KAŞARLI TAVUK RULO

Malzemeler

4 tavuk göğsü
Kaşar peyniri
Tereyağı
3 kaşık zeytinyağı (borcamı yağlamak için)
1 kaşık salça
Tuz, karabiber, kırmızı biber, kekik

Tavuk göğüslerini kasaba incelttirip, dövdürün.

Tavukları yıkayıp kuruladıktan sonra geniş kısmına bir parça tereyağı ve kaşar koyup rulolayın, üzerine kürdan takıp, yağlanmış borcama dizin.

Bir kasede salçayı sulandırın. Baharatları ekleyip, tavukların üzerine gezdirin.

220 derecede ısıtılmış fırında pişirin.

3 comments:

uygarimizlahayat said...

OOOOOOOO süper görünüyor, ellerine sağlık...

ACIBADEM KURABiYESi said...

Eline sağlık canım...

Anonymous said...

Cok sahane görünüyorlar,ellerinize saglik.Sevgiler.