Wednesday, June 4, 2008

TAHİNLİ KURABİYE VE KAHVE

Tarif Hasibe’ye ait (Eşimin ablası). Eskişehir’e gittiğimizde yapmıştı. Çok beğenince tarifi alıp hemen denedim. Yapalı epey zaman oldu aslında. Yayımlamak için önce Hasibe’nin kendi blogunda yayımlamasını bekliyordum ama sanırım artık blogu güncellemeye pek vakti olmuyor çünkü bizim bir yeğenimiz olacak.

Malzemeler

1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı tahin
200 gr. margarin
3,5-4 su bardağı un
1 yumurta sarısı

Üzeri için;
1 yumurta beyazı
İri dövülmüş ceviz

Malzemelerin tümünü karıştırarak iyice yoğurun. Hamurun toparlanması biraz vakit alıyor, endişelenmeyin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın, elinizle üzerine hafifçe bastırarak biraz yassılaştırın. Önce yumurta akına sonra cevize batırın. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizip, 175 derecede önceden ısıtılmış fırında 15-20 dakika pişirin.



Yanında kahveyle çok güzel gidiyor.

Ben nescafeyi artık böyle yapıyorum. İlk Dilekte görmüştüm. Hem görüntüsü güzel hem de tadı.
Sütü blenderla köpürtün. İyice köpürttüğünüz sütü cezveye alarak kaynatın ve kaynamış su ile hazırladığınız nescafeye ekleyin. Ben bol sütlü sevdiğim için suyu çok az koyuyorum.

3 comments:

sarımutfak-hande said...

ellerine sağlık nefis olmuş
bizdede çok sevilir bu kurabiye
öpüldün canım

Hülya said...

Kahve de kurabiye de enfes görünüyor. İçinde tahin olan yiyecekleri çok seviyorum.
neşeli bir hafta sonu diliyorum.

Anonymous said...

Cok nefis görünüyorlar, ellerinize saglik. Sevgiler.